„Niewidzialne” ćwiczenia: prosty trening sześciominutowy wg wskazówek lekarza wojskowego powoduje szybką redukcję wagi

„Niewidzialne ćwiczenie” jest znane od lat 80-tych. Jego autorem jest pułkownik służb medycznych, mających na swym koncie ponad 70 prac naukowych. Nasz artykuł omawia niesamowite zalety tego typu treningu.

Jest to świetne ćwiczenie dla osób prowadzących siedzący tryb życia lub też świetny początek walki ze zbędnymi kilogramami – pozwala przyzwyczaić organizm do aktywności fizycznej. Nie wymaga też żadnego obciążenia – świetnie więc sprawdzi się w przypadku osób leniwych.

Trening można wykonać w ciągu 6 minut, ale najlepszy efekt uzyskujemy przy powtarzaniu go co godzinę. Składa się na niego 8 prostych w wykonaniu ćwiczeń, możliwych do przeprowadzenia w dowolnym miejscu – w pracy, przed telewizorem, bez zwracania uwagi na innych. Już po kilku dniach można poczuć wszystkie mięśnie – tak, jakby ćwiczący odwiedził centrum fitness.

1. Podnoszenie pięty

Ćwiczenie można wykonać w dowolnym miejscu, siedząc lub stojąc. Należy wykonać 40 powtórzeń.

2. Podnoszenie palców

Pięty należy mocno docisnąć do podłogi i podnieść jedynie palce. Należy wykonać 40 powtórzeń tego ćwiczenia.

3. Wycofanie mięśni kulszowych

Należy napiąć mięśnie kulszowe w maksymalnym dostępnym dla nas zakresie, przytrzymać, a następnie – rozluźnić. Zaleca się wykonanie 50 powtórzeń.

4. Napinanie mięśni brzucha

Należy wykonać wdech przez nos, wydech przez usta, a podczas wydechu – napiąć mięśnie brzucha. Powtórzyć ćwiczenie 20 razy.

5. Ściśnięcie łopatek

Plecy prostujemy, ramiona wyciągamy w tył, łopatki ściągamy do siebie. Należy powtórzyć 20 razy.

6. Zaciskanie pięści

Należy zacisnąć dłonie w pięści z maksymalną siłą, a następnie rozluźnić. Ilość powtórzeń – 50 razy.

7. Odwracanie głowy

W bardzo powolnym tempie, płynnie obracamy głowę o 90 stopni – w lewo i w prawo. Należy wykonać ćwiczenie 20 razy. To jedyny typ ćwiczenia, który może być widoczny dla osób obserwujących nas – pozostałych nikt nie powinien nawet zauważyć.

8. Rozciąganie podbródka

Brodę podciągamy do przodu (usta mogą być otwarte lub zamknięte), następnie zakrywamy dolną wargę górną. Ćwiczenie pomaga pozbyć się podwójnego podbródka.

Główne zalety „niewidzialnych ćwiczeń”

  • pozwalają na trenowanie wszystkich grup mięśni,
  • aktywują pracę wewnętrznych narządów,
  • pobudzają krążenie w układzie krwionośnym,
  • eliminują problemy z układem limfatycznym,
  • przyspieszają procesy metaboliczne i spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia są niezwykle proste i dają spektakularne efekty. Po kilku dniach ćwiczący jest w stanie wykonać je automatycznie, bez instruktażu.

error: Treść zabezpieczona !!