Oto trzy proste i skuteczne ćwiczenia, które chirurdzy zalecają, aby poprawić postawę i zlikwidować „garb” na szyi.

Czy garbisz się w plecach? Często zginasz kolana? Boli Cię szyja i ramiona? Te ćwiczenia mogą Ci pomóc. W ten sposób chirurg pokaże Ci, jak skorygować wadę postawy i zmniejszyć ból.

To boli. Jest to coraz większy problem. Zła postawa może powodować ból szyi, barków i pleców. Zła postawa może być spowodowana pracą przy komputerze lub jazdą samochodem. Nie zdajemy sobie sprawy, jak często to robimy.

Jeśli nie zauważymy tego odpowiednio wcześnie lub będziemy to robić przez dłuższy czas, może to spowodować poważne zniekształcenia naszej sylwetki. Garbienie się może powodować nacisk na mięśnie kręgosłupa szyjnego. Ważne jest prawidłowe ułożenie głowy, tzn. „odciągnięcie” głowy do tyłu.

Choć łatwo jest poprawić naszą postawę, wymaga to wiele wysiłku, systematyczności i zaangażowania. Aby poprawić swoją postawę, wykonaj kilka ćwiczeń. W Internecie można znaleźć wiele artykułów na ten temat. My skupimy się tylko na trzech proponowanych przez chirurga. Aby osiągnąć jakiekolwiek rezultaty, ćwiczenia te należy wykonywać codziennie.

Pierwsze ćwiczenie

Ułóż ręce w kształt litery W. Stań prosto. Ręce powinny znajdować się na wysokości barków. Następnie zginamy łokcie w dół i ściągamy ramiona w dół. Spowoduje to lekki skurcz w środkowej części pleców. Głowa powinna być odchylona do tyłu. Powtarzaj tę czynność 5 razy przez 5 sekund.

Drugie ćwiczenie

Trzymaj głowę prosto. Do delikatnego odchylenia głowy do tyłu używamy dwóch palców: środkowego i wskazującego. Umieszczamy je na podbródkach. Odchylamy głowę tak daleko, jak jest to wygodne. Tę czynność można powtórzyć 10-15 razy. Można również utrzymać tę pozycję przez około 10 sekund, a następnie powtórzyć ćwiczenie pięć razy.

Trzecie ćwiczenie

Można je nazwać „YWLT”, „Yetti in Spring Likes To Dance” lub pieszczotliwie „YWLT”, aby pomóc Ci zapamiętać kolejność czynności. Stań prosto i wyciągnij ramiona w kształcie litery „Y”. Głowa nie powinna być uniesiona ani pochylona do przodu.

Następnie delikatnie cofamy ręce do tyłu. Ramiona i klatka piersiowa powinny się rozszerzyć. W tej pozycji można wykonać dwa głębokie, powolne oddechy. Następnie przechodzimy do innej pozycji. Teraz czas na wykonanie litery „W” w taki sam sposób, jak w pierwszym ćwiczeniu w tym artykule.

Następnie przysuń ramiona bliżej ciała, trzymając przedramiona na poziomie podłoża. Dzięki temu będziemy mogli „pokazać” literę „L”, trzymając ręce po obu stronach.

Jeśli ostatnią literą jest „T”, staniemy w formie krzyża. Bardzo ważne jest, aby ramiona i dłonie były w jednej linii z podłogą. Dłonie trzymaj z przodu. Następnie opuść klatkę piersiową i przyciągnij ramiona do siebie. Tę pozycję należy utrzymać przez co najmniej 2 minuty.

error: Treść zabezpieczona !!