Ból kręgosłupa może występować z wielu powodów. Może to być na przykład sztywność mięśni szyi i karku. Zacznij zapobiegać.

Zacznij wykonywać te ćwiczenia, a odczujesz wyraźną ulgę w odcinku szyjnym kręgosłupa. Pozbądź się napięcia skutecznie!

Najczęściej zmagamy się z bólem kręgosłupa szyjnego ze względu na występującą sztywność mięśni karku oraz szyi.

Kręgosłup szyjny przez właściwie cały czas znajduje się pod obciążeniem, a jeśli mięśnie zesztywnieją, trudno będzie Ci wykonać nawet najprostszy ruch. Gdy chcemy, by zwykły ból nie zamienił się po czasie w przewlekły stan, trzeba jak najszybciej rozpocząć kompleksowe działanie.

Do swojej codzienności należy dopisać ruch, aktywność fizyczną i zmianę postawy. Okazuje się, że łatwe do wykonania ćwiczenia jogi mogą pomóc Ci w rozwiązaniu problemu. Jeśli jednak ból nie ustąpi, udaj się jak najszybciej do lekarza po fachową poradę.

Prezentowana poniżej seria ćwiczeń może przynieść Ci ulgę bardzo szybko po zastosowaniu. Gdy zdecydujesz się włączyć ćwiczenia na stałe i wykonywać je regularnie, możesz całkowicie pozbyć się uporczywego bólu. Już setki osób zapoznały się z tymi metodami i teraz nie chcą się z nimi rozstać.

Wypróbuj już dziś i odczuj prawdziwą ulgę!

Rozłóż na podłodze matę, lub usiądź na kocu/złożonym ręczniku. Wyciągając kręgosłup, siedź w takiej pozycji, jaka jest dla Ciebie komfortowa. Zamknij oczy, umieść dłonie na kolanach i weź kilka głębszych wdechów. Staraj się odczuć każdą zmianę, każdy wdech oraz wydech. Jeśli źle czujesz się na podłodze, przenieś się na krzesło.

Teraz rozpoczniemy pierwsze ćwiczenie. Otwórz oczy i łącząc dłonie na wysokości klatki piersiowej, dociśnij je do siebie.

Cały czas pamiętaj o prawidłowej postawie pleców. Poczuj ich mięśnie, kiedy mocno dociskasz dłonie. Rozluźnij się. Powtórz ćwiczenie jeszcze kilka razy.

Pora na kolejne ćwiczenie. Wyciągając kręgosłup, połóż ręce na swoich kolanach. Unieś do góry podbródek i spójrz w górę wraz z wdechem. Z wydechem opuść głowę i przybliż podbródek do klatki piersiowej. Wykonaj wskazany ruch jeszcze kilka razy.

Podczas ostatniego powtórzenia wyciągnij ramiona do przodu i przyciągnij podbródek do klatki. Plecy powinny być zaokrąglone. Poczuj, jak mięśnie Twojego kręgosłupa pracują i rozciągają się. Następnie rozluźnij je i odetchnij głęboko.

Kolejną pozycję rozpoczynamy siedząc po turecku, z rękami opartymi na kolanach i głową opuszczoną do klatki. Powoli zacznij rozciągać się do wyobrażonego najwyższego punktu poprzez podnoszenie głowy nad kręgosłup. Podnieś dłonie na kolanach, równocześnie odsuwając łokcie tak daleko do tyłu, jak to możliwe.

Przejdź do pozycji z połączonymi dłońmi nad głową. Wyciągnij ręce tak daleko, jak potrafisz, a dłonie ściśnij ze sobą. Wytrzymaj chwilę, a później kierując łokcie ku górze, zegnij ręce do tyłu. Odczekaj chwilę, biorąc głębokie wdechy.

Połóż dłonie po bokach ciała i spróbuj się zrelaksować. Nogi zegnij przed sobą, a ręce oprzyj na podłodze. Stopy powinny znajdować się na większej szerokości niż biodra.

Pilnuj, by plecy cały czas były rozciągnięte, a mięśnie napięte. Teraz spróbuj dotknąć kolanami ziemi, przechylając zgięte nogi na bok. Gdy to zrobisz, zwróć głowę w przeciwną stronę. Wykonaj to ćwiczenie analogicznie na drugą stronę. Nie zapominaj o głębokim oddychaniu.

Kolejne ćwiczenie odbędzie się w pozycji po turecku, lecz nogi mają być przed sobą. Nie zwracaj uwagi, na to, która z nóg jest z przodu, a która z tyłu. Spleć palce i ułóż dłonie za głową – kciuki powinny być skierowane na kark.

Teraz, rozsuwając łokcie jak najdalej, wyciągnij plecy. Przy wydechu, zacznij zbliżać głowę w kierunku klatki piersiowej. Uważaj jednak na często popełniany błąd i nie wypychaj głowy. Naturalnie, za sprawą grawitacji, łokcie prawie się połączą, a plecy zakołyszą. Oddychaj głęboko i zamknij oczy, jeśli chcesz.

Siedząc, jedną ręką złap za przedramię drugiej ręki i przyciśnij do klatki piersiowej. Plecy powinny być wyciągnięte, a ramiona ściśnięte.

Utrzymaj przez chwilę pozycję i przenieś się na drugą stronę.

Na koniec złącz dłonie na klatce, zamykając oczy i głęboko oddychając.

Spróbuj zrelaksować się jak najmocniej i poczuć ulgę. Przy ostatnim wdechu, przesuń dłonie do czoło i zrób ostatni wydech.

Mamy nadzieję, że ćwiczenia były dla Ciebie przyjemnością, a ich wykonywanie przyniesie Ci wiele pozytywnych rezultatów!

error: Treść zabezpieczona !!