Te ćwiczenia pomogą Ci szybko poczuć się lepiej, jeśli cierpisz na rwę kulszową.

Rwa kulszowa to nasz najdłuższy nerw.

Nerw ten może powodować silny ból i dyskomfort, utrudniając codzienne funkcjonowanie. Jest on odczuwalny podczas ruchu, ale może być również odczuwalny podczas leżenia lub siedzenia. Aby zwalczyć ten ból, opracowano specjalne ćwiczenia. Oto dwa najlepsze ćwiczenia na rwę kulszową do wykonywania w domu, według fizjoterapeuty.

Ważne jest, aby zrozumieć przyczyny dyskomfortu związanego z nerwem kulszowym. Oto najczęstsze przyczyny bólu nerwu kulszowego:

  • Hipotermia;
  • Cukrzyca;
  • Ciągłe przeciążanie kręgosłupa
  • Podnoszenie ciężkich przedmiotów
  • Choroby zakaźne (np. opryszczka, bruceloza, gruźlica);
  • Stwardnienie rozsiane
  • Nadużywanie alkoholu;
  • Zaburzenia metaboliczne
  • Zatrucie lekami lub toksynami
  • Niektóre choroby alergiczne

Oto kilka ćwiczeń, które można wykonywać, aby złagodzić ból:

Ćwiczenie 1:

Połóż stopy płasko na twardej, równej powierzchni, np. na ziemi. Możesz zgiąć kolano i przytrzymać nogę rękami. Następnie skieruj łokieć w stronę klatki piersiowej. Tę pozycję należy utrzymać przez 30 sekund. Następnie należy powrócić stopą do pozycji wyjściowej. Aby ćwiczenie było skuteczne, należy je powtórzyć jeszcze dwa razy.

Ćwiczenie 2:

Umieść stopy płasko na gładkiej powierzchni. Ugnij kolana i unieś je. Lekko skrzyżuj nogi i podeprzyj je rękami. Pozostań w tej pozycji przez 30 sekund. Wróć do pozycji wyjściowej, a następnie powtórz ćwiczenie jeszcze dwa razy.

Ćwiczenia te można wykonywać pojedynczo lub w kombinacji. Ćwiczenia te są zalecane i zatwierdzone przez lekarzy. Przed rwą kulszową można się także chronić, będąc aktywnym fizycznie. Dobrym rozwiązaniem są spacery i codzienne ćwiczenia.

Można je stosować codziennie. To z pewnością przyczyni się do zachowania dobrego zdrowia!

error: Treść zabezpieczona !!