Zetrzyj surowe buraki, dodaj jabłko i marchew – Ratuje wątrobę, zapobiega chorobom i wzmacnia odporność – A do tego świetnie smakuje.

Ta sałatka jest nie tylko bardzo smaczna, ale również niezwykle zdrowa. Ciekawe, że smakuje nawet tym, którzy nie lubią buraków. Przyznam, że nigdy nie przyszło mi do głowy, że surowy może tak dobrze smakować .

Sałatkę robię jako dodatek do mięsa lub jako smaczny i zdrowy obiad np. z pieczywa pełnoziarnistego. Sałatka bazuje tylko na 3 składnikach i w czasach wirusów i grypy jest również świetnym sposobem na pokonanie pułapek pogody i poprawę odporności.

Składniki:

  • Burak surowy – 1 szt
  • Marchewki – 2 szt
  • Jabłka – 1 szt
  • Kawałek imbiru

Do smaku:

  • Cytryna, miód, odrobina oliwy z oliwek i garść orzechów.

Przygotowanie:

Oczyszczone buraki, marchew, imbir i jabłka zetrzyj bez pestek, natychmiast skrop sokiem z cytryny, oliwą i wymieszaj. Skrop miodem i posyp posiekanymi pestkami orzecha włoskiego.

Skutki zdrowotne surowych buraków:

Wzmacnia serce i naczynia krwionośne. Obniża wysoki poziom cholesterolu i ciśnienie krwi. Chroni organizm i komórki przed wolnymi rodnikami. Wzmacnia włosy i paznokcie. Wspomaga pracę wątroby. Odkwasza organizm.

Działa moczopędnie, wspomaga pracę nerek. Poprawia opróżnianie. Wspomaga tworzenie krwi. Poprawia wytrzymałość skóry i kości. Łagodzi bóle menstruacyjne. Pomaga zmęczonym oczom i poprawia wzrok.

Pomaga zwalczać alergie i grzybice. Zwalcza zmęczenie. Działa korzystnie na włosy, paznokcie i skórę. Zapobiega zmarszczkom i uelastycznia skórę. Działa przeciwbólowo. Zawiera zestaw unikalnych pierwiastków śladowych , których w takim zestawieniu nie znajdziemy nigdzie indziej. Bogaty w jod  – ważny w leczeniu chorób tarczycy.

Oprócz powyższych faktów buraki są bogate w witaminy C i E , zawierają żelazo, magnez, cynk i potas. Burak ze względu na wysoką zawartość kwasu foliowego jest doskonały dla kobiet w ciąży – jego skład wpływa pozytywnie na nieskazitelny rozwój płodu.

error: Treść zabezpieczona !!