Przyjmuj 3 suszone śliwki dziennie. Mają one wiele zalet. Ratunek dla kobiet po 40. roku życia

Zarówno świeże, jak i suszone śliwki oferują wiele korzyści. Są doskonałym źródłem witamin i minerałów. Mogą być pomocne przy różnych dolegliwościach, a nawet wspomagać odchudzanie.

Są bogate w przeciwutleniacze, dzięki czemu mają silne działanie antynowotworowe i przeciwstarzeniowe. Zaleca się je osobom cierpiącym na choroby serca, osteoporozę i menopauzę. Gdy brakuje świeżych owoców, nie zapominajmy o owocach suszonych. Mają one sześciokrotnie większą wartość niż świeże śliwki.

Suszone śliwki mają wiele zalet

Najlepsze suszone śliwki to śliwki miękkie i sprężyste. Nie powinny być zbyt suche. Z jednego kilograma (250 g) świeżych owoców można uzyskać 250 g suszonych śliwek. Śliwki te są doskonałym dodatkiem do wielu potraw, w tym mięs, ciast i deserów.

Można z nich zrobić pyszne powidła lub urozmaicić nimi gorące dania i sałatki. Suszone śliwki dostarczają witamin A, B6, E, C, K i E. Mają też ważne składniki mineralne, takie jak potas, miedź, mangan i dużą ilość błonnika. Są doskonałym rozwiązaniem dla kobiet, które przeszły lub wkrótce przejdą menopauzę. Mogą być również bardzo przydatne w przypadku zaparć lub chorób serca.

Wspomaganie odchudzania

Wiele korzyści można znaleźć w suszonych śliwkach. Mają one korzystny wpływ na wiele narządów organizmu. Można je stosować jako pomoc w problemach z wypróżnianiem oraz jako środek wspomagający odchudzanie. Zapewniają uczucie zadowolenia i stabilizują poziom cukru we krwi.

Wspomagają również trawienie i zwiększają metabolizm. Możesz wspomóc swój układ trawienny, jedząc kilka sztuk dziennie. Pomoże to przyspieszyć metabolizm i zrzucić zbędne kilogramy.

Wsparcie dla kobiet po czterdziestce

Kobiety przechodzą trudny okres w czasie menopauzy. W ich organizmach zachodzi wiele zmian. Jedną z nich jest osłabienie i pogorszenie stanu kości. Proces rozrzedzania kości polega na tym, że z wiekiem tracimy masę kostną. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Stanowym Florydy wykazały, że spożywanie śliwek może wzmocnić kości i przeciwdziałać utracie masy kostnej.

Przez rok kobiety spożywały 100 g suszonych śliwek dziennie. Dzięki temu ich gęstość kości znacznie wzrosła. Jak wynika z badania, regularne spożywanie śliwek może korzystnie wpłynąć na nasze kości i obniżyć ryzyko ich złamania.

Pomoc w zaparciach

Owoce te mogą być bardzo pomocne przy problemach z wypróżnianiem. Choroby te można leczyć dzięki wysokiej zawartości błonnika, który stymuluje pracę jelit. Zawarty w śliwkach sorbitol będzie miał również pozytywny wpływ na naszą florę bakteryjną. Wystarczy zalać kilka śliwek gorącą wodą i odstawić na jakiś czas, być może na noc. Następnie można zjeść śliwki i wypić wodę, która pozostała.

Wspomagają pracę serca

Suszone śliwki mają znaczący wpływ na serce i naczynia krwionośne. Mogą one również obniżać poziom cholesterolu. Zawierają przeciwutleniacze, które chronią układ sercowo-naczyniowy i zapobiegają miażdżycy. Regularne spożywanie tych produktów obniży ryzyko rozwoju chorób serca.

error: Treść zabezpieczona !!